Andere notatie van het aanhalingsteken

Als ik in LibreOffice Writer een aanhalingsteken typ dan krijg ik een ander aanhalingsteken dan dat ik krijg in aanhalingsteken onder speciale tekens. Hoe zit dit nu? Mijn voorkeur gaat uit naar het gekrulde aanhalingsteken. Hoe zorg ik ervoor dat LibreOffice Writer automatisch het gekrulde exemplaar gebruikt.

Voorbeeld aanhalingsteken-1 het gekrulde exemplaar
Voorbeeld aanhalingsteken-2 het niet gekrulde exemplaar.


Zie Aanhalingstekens kiezen.

Dat is behoorlijk standaard. Ik zou eens de tijd nemen om alle tabs van de vensters Extra - Opties en Extra - Autocorrect - Opties goed te bestuderen. Daar kan je een boel van leren over wat er makkelijker er sneller kan.

1 Like

a. dit was een vraag van enkele jaren geleden.
b. een behulpzame vriend heeft me ook al jaren geleden doeltreffend geantwoord.
c. wat is “standaard”? Ik zoek een tekstverwerker waar ik makkelijk en intuïtief mee kan werken.
d. ik heb geen tijd om alle tabs te gaan bestuderen. Ik heb werk te doen.
e. klantvriendelijk antwoorden is ook een vak.
Hartelijke groet, Dick Bos

A. Dit was een vraag van vier dagen geleden. Binnen een dag beantwoord.
C. Ik bedoelde daarmee dat het tot de basiskennis zou moeten behoren. Zonder die kennis ben je afhankelijk van andere mensen en moet je wachten tot iemand antwoord geeft, wat soms best lang kan duren. Als je het zelf opzoekt, kan je eerder door en het is ook nog eens goed voor je zelfvertrouwen.
D. De beste stuurlui staan aan wal. U staat hier al een paar jaar geregistreerd maar hebt nooit de moeite genomen om u in het hoe en wat van deze website te verdiepen. Gebruikers van LibreOffice stellen hier vragen en andere gebruikers doen hun best om die te beantwoorden. U hoort bij de eerste groep, ik bij de tweede. Zonder de tweede groep valt het hier droog. Er zijn trouwens geen klanten, want je betaalt er niet voor.