Beginnersprobleem in Calc. Bij het selecteren van cellen komt hij met een totaal aantal vellen van 2.345 stuks

Goedemiddag,

Ik probeer in Calc een reeks cellen af te drukken die ik daarvoor met mijn muis heb geselecteerd. Het betreft maar één kolom, wel met honderdtachtig regels (= 180 regels).

Wanneer ik er nu een pdf-bestand van maak, doet Calc er heel lang over om deze te produceren, (meer dan twee minuten) en komt hij met een totaal aantal af te drukken pagina’s van 2.345.

Ik doe iets niet goed, maar ik weet niet wat. Waarschijnlijk gaat er bij het selecteren al iets mis.

Wie kan mij zeggen wat ik fout doe. Ik heb een supersnelle laptop met een AMD Ryzen 7 processor en 16 GB intern geheugen, daar kan het in ieder geval niet aan liggen.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Als u volledige regels selecteert, probeert Calc alle cellen van de regels af te drukken en gaat het naar de kolom XFD, zelfs als al deze kolommen leeg zijn. Daarom krijg je meer dan 2.800 pagina’s.
U moet alleen de cellen selecteren die gegevens bevatten. Laat ons weten of het zo beter werkt!
.
If you select complete lines, Calc tries to print all the cells of the lines and it goes to the column XFD, even if all these columns are empty. This is why you get more than 2,800 pages.
You should select only the cells that contain data. Let us know if it works better that way!

1 Like

Inderdaad: het bereik staat nu goed ingesteld op A1:A180 en daarmee wordt nu snel een pdf-bestand van gemaakt. Ontzettend bedankt.