Betreft Libre Office CALC (EXCEL)

Wij willen een simpele spreadsheet maken voor een biljart competitie.
We hebben 16 namen met hun handicap en zij spelen tegen elkaar 3x 9 wedstrijden.
Voor iedere wedstrijd willen we de namen van een spelers met hun dan huidige handicap overbrengen naar het speelschema. (kan per speel week veranderen).
Hoe krijg je een database waar we de namen inzetten en deze in de betreffende speelschema’s kunnen oproepen.

Wim.

Dit kan bijvoorbeeld met de functie VERT.ZOEKEN. Je zet de gegevens in een blad in het spreadsheet. En in een ander blad het spelschema. Als je daar dan de naam van een speler in zet kun je met VERT.ZOEKEN de rest van de gegevens ophalen.

Kees, bedankt en het werkt perfect !

Nog een vraagje (sorry)

Als “naam 1” tegen “naam 2” speelt en de stand is “21-22” dan moet “naam 2” worden vermeld en bij gelijk getal moet “1” komen te staan.
Bij ASK krijg ik de gelijk niet voor elkaar ?? =ALS(I9>J9;B9;E9;ALS(I9=J9;"1"))

Wim.

De formule moet zijn =ALS(I9>J9;B9;ALS(I9=J9;"gelijk";E9)). Bij gelijke standen heb ik gekozen om ‘gelijk’ te vermelden.

Kees, de formule iets anders gemaakt =ALS(I3=J3;"GELIJK";ALS(I3>J3;B3;E3)), dan werkt het goed.
Bedankt.

Wim.

Blijft m.i. hetzelfde maar kan ook. Graag deze discussie als opgelost markeren.

Discussie OPGELOST.
Geen button gevonden om discussie te sluiten.

Kees, ik kom toch nog een keer terug:
Mijn formule “ALS” werkt niet geheel goed.

A B C D E F G H I J K L
2 Code NAAM HCP Code NAAM HCP uitslag uitslag Uitslag na hcp verrekening Uitslag na hcp verrekening winnaar
3 PH Pim Hopman 29 JV Jan Vroege 12 34 14 117 117 Pim Hopman
4 HD Harry Duijm 12 CN Cor Nagelkerken 19 17 27 142 142 Cor Nagelkerken
5 X n/a 1 X n/a 1 0 0 n/a

=ALS(B4=E4;n/a;ALS(K4>J4;F4;ALS(J4>K4;C4;ALS(J4=K4;GELIJK))))

Als er niemand in de groep speelt geef je X aan en in het schema komt dan “n/a” te staan in “L”
Als speler “C” van “F” na verrekening “J” “K” wint komt zijn naam in “L” te staan over andersom.
Maar als het gelijk is “J” “K” krijg ik in “L”
niet “GELIJK” te staan.
Wat staat er fout in de formule ???

zie antwoord in nieuwe topic