Calc Cellen opmaken

Goede middag,
In een werkblad staan nu cellen met alfanumerieke informatie, opgemaakt als tekst. De tekskstreeksen in iedere cel zijn 18 tekens lang.
Hoe kan ik deze reeksen zodanig opmaken dat iedere reeks wordt weergegeven in 3 secties van 6 tekens, met steeds een spatie tussen 2 secties?
Alvast bedankt voor de hulp en en goed weekend.

Ik weet niet of mijn oplossing het eenvoudigst is, maar dit is mijn oplossing.
Stel de tekst staat in A1
Zet in B1 =TEKST.SAMENVOEGEN((LINKS(A1;6));" “;DEEL(A1;7;6);” ";RECHTS(A1;6))
In B1 staat dan de gewenst opmaak.

Werkt als een speer - hartelijk dank.

Zou het zin hebben om een cheatsheet aan te maken en te publiceren over dit soort bewerkingen?
Er zijn een aantal dingen die in Excel makkelijker te doen of intuïtiever zijn dan in Calc
Ik gok er op dat en ook de nodige ex-Excelgebruikers zijn die hier misschien baat bij hebben.

Er is een werkblad met alle functies in Calc met de benaming in Excel ernaast (Engels en Nederlands). zie functies in calc_ENG_NED.ods op https://nextcloud.documentfoundation.org/apps/files/?dir=/LibreOffice%20Documentation/Dutch/Werkdocumenten&fileid=110637
Om echter ook een volledige beschrijving van die functies te maken is een gigantisch werk.

Als de tekst in A1 staat, dan bijvoorbeeld er naast in B1:
=REGEX(A1;"(.{6})(.{6})(.{6})";"$1 $2 $3")

Regular Expressions komen niet direct vriendelijk over, … maar je kunt er heel veel mee :slight_smile:
Een site als bv. regex101: build, test, and debug regex helpt je een heel eind op weg.