Documeten opslaan op externe hard disk

Ik probeer steeds om Google Drive in te stellen als extern opslagmedium. Iedere keer krijg ik de melding dat het apparaat onjuist is… Iemand een oplossing?
Verder vraag ik mij af wat de handigste manier is om een bestand op een USB-stick te zetten.

Dat probleem bestaat al een paar jaar, ik krijg dezelfde foutmelding. Waarschijnlijk heeft het te maken met authenticatie.

Het is trouwens veel veiliger om bestanden op een extern opslagmedium eerst naar een lokaal opslagmedium (harddrive van de pc/laptop) te kopiëren, dan de kopie te openen, bewerken en lokaal op te slaan en dan de bewerkte kopie weer naar het externe medium te verplaatsen/kopiëren. Wel meer werk natuurlijk.

Hetzelfde geldt voor USB-sticks. Verplaatsen van/naar een USB-stick doe je het veiligst met de bestandsverkenner van je OS, dus Windows Verkenner of de bestanden app in Linux.

Hallo floris v.
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb het op de volgende manier opgelost: in de C:\ schijf een nieuwe map gemaakt, C:\Libre Office documenten. Het werkt. Vanuit deze C schijf kopieer ik de bestanden naar een externe harddisk of USB stick. Ik ga er maar vanuit dat dit is wat je bedoelt…

Het is niet nodig om daar een aparte map voor te maken - de map Mijn documenten in Windows volstaat. Maar het kan makkelijk zijn om alle bestanden die u ook op Google Drive hebt staan, in een aparte map te houden. Het enige gevaar is dat er dan verschillende versies van een document op uw harde schijf staan en dat u per ongeluk een oude versie zou kunnen aanzien voor de meest recente.

Hallo Floris, ik wil graag een map. Documenten maken in C:\ maar wat ik ook doe, het blijft opslaan als onedrive map. Hoe los ik dit nu op?

Het is lang geleden dat ik iets met Windows heb gedaan. Op seniorweb geven ze wel een goede uitleg over werken met OneDrive: Werken met OneDrive op Windows 10 | SeniorWeb. Maak die map in elk geval niet in de C:\ drive, maar als “kind” van Mijn documenten, dat is ook makkelijker met rechten om te lezen of te schrijven. Maak er vervolgens een gewoonte van om alles wat dan op Google Drive moet komen, eerst in die map te zetten en dan vandaar naar Google Drive te sturen.