Dynamische tekstomloop rond afbeelding kan ik niet vinden; waar staat dat?

Op internet vond ik een artikel over het dynamische tekstomloop rond een afbeelding. De bedoeling is dat de afbeelding niet meer naar beneden verspringt wanneer ik tekst toevoeg. Maar waar vind ik deze dynamische tekstomloop? Ik kan het niet vinden.

En hoe veranker ik de afbeelding? Aan alinea, aan teken of als teken?

Rechtsklikken op de afbeelding, kies Omloop, dan Dynamische pagina-omloop. Grotere afbeeldingen kun je aan alinea verankeren, kleine aan alinea en aan teken. Als teken veranker je alleen afbeeldingen die niet groter (vooral: hoger) zijn dan een teken, bijvoorbeeld een wiskundeformule.

Dag floris_v. Als ik bij mij - in de nieuwste versie van LibreOffice Writer - rechtsklik op Omloop dan krijg ik geen Dynamische pagina-omloop te zien. Behalve de opties zoals te zien is op de schermafdruk die ik hierbij meezend. Ik heb nu mijn afbeeldingsomloop ingesteld op Optimaal, maar ik weet niet of dat correct is? Misschien mag ik nog een keer een reactie krijgen?

Omloop

Dan is het een ouder artikel geweest. In OpenOffice 4.11 is de dynamische tekstomloop er nog wel. In LibreOffice is er veel aan de gebruikersinterface veranderd, en veel namen zoals deze zijn meeveranderd. Tip: lees de documentatie bij LibreOffice.
Maar… in feite moet je leren om zelf te experimenteren met zulke effecten. Probeer de verschillende mogelijkheden en kies degene die je het best bevalt, al is dat de vierde of vijfde. Je laptop gaat er niet kapot van en je document ook niet.

De omloopoptie die jij zoekt is Evenwijdig. Ik zal eens uitzoeken waarom Dynamisch is aangepast.

Ik zie dat dit in de Engelse UI al is aangepast. Dynamisch vond men blijkbaar niet duidelijk genoeg.