Een lijstje met hoe vaak een datum voorkomt

Hoihoi,

Ik heb een vraagstuk waar ik maar niet uit kom.
Na heel wat gegoegel en gezoek en geprobeerd te hebben ga ik het nu aan mijn medemensen vragen.
En je zult zien, de oplossing is supersimpel :wink:
Ok, mijn vraagstuk;
Ik heb een lijst met achternamen en datums (en andere gegeven die niet boeiend zijn voor deze vraag), soms komt een datum 1x voor en soms 31x. Ik wil graag, in/op een nieuwe werkblad, een mooi overzichtje creeëren dat aangeeft als een datum meer dan 4x voorkomt.
Dit in verband met een planning maken.
Ik heb formules als subtotaal, totaal, som, als, aantal.als, als.aantal en ik weet niet wat nog meer geprobeerd maar het is niet wat ik hoop te zien.
Het zou echt heel tof zijn als iemand hier, ten eerste snapt wat ik bedoel :wink: en dan ook nog weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Kolom D bevat de datums overigens, mocht dat invloed hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken en de groetjes,
Hans

Je kan met een draaitabel tellen hoe vaak een datum voorkomt.

Als je een tabel hebt met datum en naam dan kan in de draaitabel de datum als rijveld defineren Als gegevensveld kan je de naam defineren en deze laten tellen… als uitkomst krijg je dan je dan het aantal keren dat een datum is vermeld.

Met functie DRAAITABEL.OPHALEN kan je de aantallen uit de draaitabel halen en op een aparte blad laten zien.

voorbeeld: draaitabel.ods

Helemaal top!
precies wat ik zocht, stom, nu ik er zo naar kijk vind ik vaker de suggestie om dit te gebruiken (A)

Een tip wel, kijk naar wat er bij gegevenswaarde staat, SOM, AANTAL, MAX, zijn allemaal opties die te kiezen zijn.
Toen ik die doorhad… ik ben helemaal blij ^^