Een simpele =som(...) berekening werkt opeens niet meer

Hallo,
Ik werk al lang met Libre Office Calc om steeds hetzelfde document elke maand opnieuw onze rekeningen te laten berekenen. Ik heb daar verschillende optelsommen onderaan staan, en die beginnen soms met “=som(” en soms ook niet, dan schreef ik gewoon “=” waarna ik de cellen liet optellen. Opeens werkt die berekening niet meer, en toont hij alleen maar enorm veel cijfers na de komma. En dat terwijl ik niets aan de formules heb veranderd, want de bladen met formules kopieer ik gewoon elke maand.
Graag uw hulp!!
Ik heb windows 11 en heb al geprobeerd om naar een oudere versie van Libre Office terug te gaan, omdat ik vermoedde dat het door een update kwam, maar dat helpt niets. Momenteel zit ik dus op versie 24.2.
Bedankt alvast!!
Groetjes

Opeens werkt die berekening niet meer, en toont hij alleen maar enorm veel cijfers na de komma.

Als ik het goed begrijp moeten de berekeningen nog steeds goed zijn alleen de vormgeving van deze berekening is niet meer zo als het eerst was.

Activeer de werkbalk Opmaak maar misschien wordt deze werkbalk al getoond en dan is deze stap al gedaan.
De volgende stap is ga naar een cel waar te veel decimalen staan: cijfers achter de komma.
Je herkent de knop aan de nullen die er op staan. Wanneer je de muiscursor er op laat rusten krijg je vaak de uitleg van de werking.

De sneltoetscombinatie: Shift+Control+1, werkt ook.

1 Like

Heel erg bedankt!! De oplossing die u geeft werkt!!! Dankjewel!!