Factuur maken in Calc: adres uit Thunderbird invoeren

Momenteel ben ik Microsoft365 aan het loslaten en maak ik mij LibreOffice eigen. Dit voor een eenmanszaak. Ik heb een calc-sjabloon gemaakt voor een factuur, met als laatste ontwikkelpunt het invullen van het adres en een klantnummer in een aantal daarvoor bestemde cellen. Ik wil het adresboek van Thunderbird gebruiken enheb daarvoor een vcf-export gemaakt. Tot zover alles OK.

Calc heeft een assistent waarin je de gegevensbron van het adresboek kunt vastleggen. Dit heb ik kunnen voltooien met het eerdergenoemde vcf-bestand. Ik vind het lastig informatie te vinden hoe ik nu verder moet. Hoe kan ik een klant selecteren en naam- en adresvelden vullen van deze klant?

Inmiddels heb ik gevonden hoe ik de adressen zichtbaar kan maken in Calc met Beeld > Gegevensbronnen. Kan ik de adresdata toevoegen met een formulierbesturingselement?

Ik heb de vraag of het goed is dat eeThunderbird adresboek exporteren naar een VCF bestand een goede keuze is. Voor zover ik dat begrijp komen de gegevens dan niet in een enkel record.
Exporteren naar een CSV is naar mijn idee een betere keuze.

Als je dit wel naar tevreden hebt opgelost dan is mijn opmerking verkeerd.

Adresboek in LibreOffice

Ik heb het idee dat het gebruik van het adresboek in LibreOffice veel meer bedoeld is voor Mailmerge via writer.

Ik heb niet zoveel idee over het maken van facturen maar Villeroy op het Engelse deel van dit forum schrijft daar veel over. Hij gebruik ook calc voor het maken van facturen maar wel in combinatie met een DatabaseDocument en DatabaseBereiken in calc.

Bedankt @RPG . Ik heb Villeroy een bericht gedaan.