Foutmelding Acrobat Reader: 'getal valt buiten het bereik'

HERHAALD BERICHT; OPNIEUW FOUTMELDING:

Zojuist een LibreOffice Writer-bestand met het lettertype Dolly omgezet naar pdf-formaat. Bij het omzetten naar Adobe Acrobat DC (pdf) gaat ‘iets’ niet goed. Ik krijg de foutmelding ‘Getal valt buiten het bereik’.

De letters worden als het ware in elkaar gedrukt in het pdf-document. Zie ook de afbeelding die ik bijsluit als voorbeeld. Vreemd genoeg, zie ik dit niet verschijnen in LibreOffice Writer zelf. Wat is er aan de hand? Wat doe ik verkeerd? Of is LOWriter beschadigd?

Het document bevat 56 pagina’s en heeft voetnoten en een index.

Dank voor uw tijd en aandacht.
getal-valt-buiten-het-bereik

Wat gebeurt er als je kiest voor ‘Afdrukken’ en als printer kiest ‘Afdrukken naar bestand…’? Dat is ook een manier om een pdf te genereren.

Edit: bij het exporteren naar pdf zijn er veel opties om aan te vinken. Misschien heb je daar per ongeluk iets verkeerds aangezet?

Dag, Bedankt voor uw antwoord.
Helaas krijg ik dan de melding die ik hierbij als bijlage insluit.
foutmelding

Als ik het in LOWriter gemaakte pdf-bestand open in Foxit PDF Reader, dan kan ik het wel lezen! Zeer vreemd. Mijn uitgever kan denk ik het bestand nu ook niet goed lezen, ben ik bang…

Het probleem rond de foutmelding in Acrobat Reader ‘getal valt buiten het bereik’ had alles te maken met het lettertype Dolly.ttf. De juiste bewerking vindt plaats met het lettertypebestand Dolly.otf. Een andere extensie, maar een wereld van verschil dus.