Het afloopgebied bij een titelpagina; geen witte randjes

Voor een cover dat ik aan het ontwerpen ben, voor een folder, gebruik ik uiteraard de optie ‘Titelpagina’ in LibreOffice Writer. Helaas komt het nog wel eens voor dat de drukker het drukwerk met een wit streepje aan de boven- en zijkant afsnijdt, waarschijnlijk omdat LibreOffice Writer geen afloopgebied kent. Toch?

In Adobe InDesign wordt dit in vaktaal ook wel de ‘bleed’ genoemd. Dit commerciële pakket beschikt namelijk wel over deze functie, maar dit terzijde.

Er moet toch een mogelijkheid zijn binnen LibreOffice Writer om de omslag wel keurig zonder een wit streepje en rondom randloos te laten afdrukken bij een online-drukker?

Wat denkt u, beste lezer van dit forum, ligt het nu aan de online-drukker, aan mijzelf of toch aan een instelling in LibreOffice Writer? Wat kunt u mij aanraden eens te proberen? Zo’n wit randje op je brochure met een gekleurde voor- en achterzijde staat zo lelijk.

Dank voor het meedenken!

Ik ben niet helemaal zeker of dit lukt, maar je zou kunnen proberen naar de instellingen van het pagina-opmaakprofiel te gaan en de marges op 0 te zetten.

1 Like