het wachtwoord van mijn Calc bestand is "spontaan" gewijzigd, hij blijft zeggen dat het ww verkeerd is (en weet 100% zeker dat dat het juiste wachtwoord is/was)

het mij bekende wachtwoord werkt plotseling niet meer voor deze file en ik heb het echt niet veranderd, wie kan mij helpen dit bestand te openen (ik heb dit echt nodig !!).
Op een ander Calc bestand is me reeds 2 keer het wachtwoord spontaan (niet door mij) verwijderd, ook vervelend maar wel op te lossen.
Ik zou graag iemand van LibreOffice spreken, hoe kom ik met jullie in contact?

‘Iemand van LibreOffice’ is er niet. We zijn allemaal gebruikers met meer of minder ervaring die de vragen van anderen soms kunnen beantwoorden. Dat een wachtwoord spontaan verandert lijkt mij onmogelijk. Misschien wordt het wachtwoord niet meer herkend door een technisch probleempje. Probeer eens je gebruikersprofiel te resetten. Dat lost vaak dit soort problemen op. Als het wachtwoord echt niet meer herkend wordt is het bijna onmogelijk dit alsnog te achterhalen en het bestand te openen.

Misschien te simpel maar is bij door een toets combinatie (bij mij uitgeschakeld omdat ik er heel veel last van heb gehad) niet je keyboard lay-out veranderd?
Standaard (Bijna dan) installeert Windows een Nederlands(hier dan in Nederland :wink: naast de US international een Nederlandse Lay-out.

I s de laatste geactiveerd dan zitten alle (niet letters en cijfers) “vreemde” karakters op een andere plek op je toetsenbord.

Vreemde was dat dit niet het geval was bij Wordpad en kladblok maar wel bij office, en een paar andere pakketten.

Voer het wachtwoord eens in met voor de vreemde tekens de ascii code via alt-(nummer).