Hoe kan ik de notebook balk ('lint menu') aanzetten in 6.1.1

Beste LibreOffice Gebruikers,
Ik heb op internet gezocht, hoe ik het lint menu kan aanzetten in LibreOffice 6.1.1 nu kan ik alleen een artikel vinden van begin 2017 hier wordt gesproken over versie 5.3…
Maar als ik die handleiding aan hou loop ik vast want er zijn een aantal stappen niet meer.

Deel van het artikel:
Activeer de ribbon
Start u Writer of Calc op, dan krijgt u de ribbon voorlopig niet meteen te zien. Ga naar Extra ; Opties en kies LibreOffice ; Geavanceerd . Zet een vinkje voor Zet experimentele functies aan . Daarna wordt LibreOffice automatisch herstart. Klik vervolgens op Beeld ; Werkbalk-layout en Notebookbalk . Let op! U moet deze laatste stap voor elk programma apart herhalen.
Tip 1. Standaard verdwijnt de gewone menubalk dan meteen. Wilt u óók de gewone menubalk zien (wat niet mogelijk is in Microsoft Office), klik dan op het pictogram met een blad links van de tab Start en kies Menubalk . U kunt later ook weer de ribbon volledig weghalen via het menu Extra ; Opties of Beeld ; Werkbalk-layout . Tip 2. Hoewel het hier om een ‘experimentele’ functie gaat, was LibreOffice tijdens onze tests toch heel stabiel.

Kan iemand mij op weg helpen, en dus mij vertellen hoe ik dit dus kan doen in versie 6.1.1
Ben heel benieuwt wat jullie oplossing is.

M.v.g.
Rob62

De Notebook Balk, waarop je doelt met het ‘lint menu’, is iets anders dan het (oude) lint van Microsoft.
Er zijn in de Notebook Balk andere en veel meer mogelijkheden.

Notabene gaat Microsoft in Office 2019 één van de vormen van de Notebook Balk, die in LibreOffice al zo’n jaar of twee geleden te zien was, als standaard gebruiken. Dat mag hoor :slight_smile:

Beste Rob,

Het deel van Experimentele functies is nog steeds hetzelfde.

Anders is nu het menu Beeld > Gebruikersinterface.
Daarin staan alle keuzen.
En bij elke notebook balk moet je - meestal rechts - ook weer ‘Beeld’ kunnen vinden om terug of naar een ander te schakelen.

Plezier ermee!

Cornouws bedankt,

Ik heb de stappen gevolgd,met als resultaat het door mij gezochte “Lint”
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.
Top

dank voor je reactie - raak niet verstrik in 't lint hè :wink:

Cor, als je een vraag sluit met als reden dat je het juiste antwoord hebt gemarkeerd, moet je dat antwoord wel markeren!

Hé dank je Floris. Dat vinkje? Zou goed kunnen dat ik dat nog nooit heb gedaan… :stuck_out_tongue:

groeten uit Tirana :slight_smile:

Zeker weten! Fijne vakantie (?), en in het vervolg spa wel doen tbv de gemeenschap, weet je wel.