Hoe open je niet opgeslagen documenten?

Het gaat om documenten die ik nog nooit had opgeslagen, dus technisch gezien zijn ze niet verwijderd en ze staan helaas niet in mijn prullenbak.
Elke keer dat ik een wel opgeslagen document opende werden deze ook automatisch geopend, maar net clickte ik helaas op de optie annuleren en nu werkt dat niet meer.

Als je een bestand nooit hebt opgeslagen, heeft het dus alleen in het werkgeheugen van je computer gestaan. Als je dan het bestand afsluit zonder het op te slaan, is het helaas weg. Vaste regel: om de 20 minuten (of vaker) met Ctrl+S je werk opslaan, doe dat ook net voordat je een vervangopdracht uitvoert die mogelijk ongewenste neveneffecten kan hebben of iets anders doet waardoor je bestand onklaar raakt.
Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker van een computerprogramma om het werk op te slaan. LibreOffice slaat desgewenst wel tijdelijk kopieën op om na een crash met de laatst opgeslagen kopie door te kunnen gaan, maar als Libre gewoon wordt afgesloten, worden die kopieën opgeruimd.