Hoofddocument voor Windows?

Ik wil een boek samenstellen d.m.v. een hoofddocument!
Echter, de meeste uitgeverijen hebben Windows computers!

Aangezien het hoofddocument (.odm) vele links heeft, hoe moet ik dit document opslaan zodat deze wel leesbaar zijn voor Windows computers?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar als je het hoofddocument opent met al zijn subdocumenten is het geheel geladen. Dan zou je het op kunnen slaan als PDF. Dat kan ieder platform lezen. Probeer maar eens of dat lukt.

Maar als je het .odm document opslaat als .pdf dan kun je toch niet de links die in het .odm document staan gebruiken?

Het gevraagde wordt beschreven in hoofdstuk 16 van het document wat Writer beschrijft voor libreOffice. Het is voor mij te ingewikkeld om samen te vatten. Het wordt aan het eind van dat hoofdstuk beschreven en ik denk dat het alleen goed te begrijpen is wanneer je ook een goed hoofddocument hebt om mee te oefenen.
in het kort is het :
menu → Exporteren → geef een naam en kies een goede extensie.

Het wordt ook in de help file beschreven als je zoekt op hoofddocumenten of masterdocument. Ook dan is het woord exporteren weer belangrijk. Zorg in alle gevallen voor een backup van je document als het belangrijk is.

De links zijn vooral handig voor jezelf. Als een groot document in meerdere kleine verdeelt, is het makkelijker hanteerbaar en kun je in de subdocumenten makkelijker wijzigingen aanbrengen. Openen en opslaan is sneller e.d. Voor het versturen naar en het lezen door anderen zijn deze links niet interessant en kun je het, bijvoorbeeld als PDF, versturen.

Bedankt!

Echter, ik heb besloten om met 1 document verder te gaan!

Mvgr,

Luchador