Hulplijnen tijdens verplaatsen werkt niet

Als ik in Draw iets verplaatsen wil verschijnen de hulplijnen voor heel even en dan zie je enkel een klein symbooltje van een vel papier/tekst aan de muiscursor hangen.
“Hulplijnen tijdens verplaatsen” staat aangevinkt.

Wat is de vraag?

De vraag is dus hoe ik die hulplijnen en de figuur tijdens schuiven ‘aan’ kan laten.
Ze verdwijnen telkens na 1 sec. en dan komt enkel dat icoontje van een ‘vel papier’ tevoorschijn.
Het verplaatsen/verschuiven van een figuur is zo met de muis onbruikbaar.

Version: 24.8.0.3 (X86_64) / LibreOffice Community
Build ID: 0bdf1299c94fe897b119f97f3c613e9dca6be583
CPU threads: 4; OS: Linux 6.8; UI render: default; VCL: gtk3
Locale: nl-NL (nl_NL.UTF-8); UI: nl-NL
Flatpak
Calc: threaded

De hulplijnen worden altijd na 1 seconde verborgen. Begin gewoon met het verplaatsen van het object nadat je erop hebt geklikt.


Beginnen met schuiven

0,5 seconde later

1 seconde later
Muis steeds ingedrukt.

Er zijn meer mensen met dit probleem.

Misschien is de vermeende fout Linux-gerelateerd?
Ik gebruik Win 11.

Version: 24.8.0.3 (X86_64) / LibreOffice Community
Build ID: 0bdf1299c94fe897b119f97f3c613e9dca6be583
CPU threads: 8; OS: Windows 11 X86_64 (10.0 build 22631); UI render: Skia/Raster; VCL: win
Locale: de-DE (de_DE); UI: de-DE
Calc: threaded

Veel geluk!

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik heb gekeken of ik hetzelfde probleem heb op mijn linux(openSUSE) heb maar ik heb geen probleem . De hulplijnen blijven zichtbaar.

Flatpack

Het zou best kunnen dat het probleem veroorzaakt wordt door de flatpack. In principe zou ik LibreOffice gebruiken die door de Linux provider aangeboden wordt.

Muiscursor

Ik zie ook dat de muiscursor ook veranderd is, dit kan veroorzaakt zijn doordat je iets op je systeem veranderd hebt.

Ik heb niks aan de muis verandert behalve de ‘pointer’ grootte wat vergroot en de snelheid wat vertraagt.
Standaard in Mint instellingen met schuifbalken te verzetten.
Maar ik heb nu ontdekt dat het een snelheid ding is. Als ik zoals gewoonlijk de muis eerst indruk en dan schuif gaat het mis na 1 sec. Als ik schuif en tijdens het schuiven pas de muis indruk, dus tijdens het voorbijgaan. Komt na 1 sec. alsnog de figuur met hulplijnen in beeld en werkt het zoals verwacht. De ‘timing’ van drukken is dus het probleem.
En dit werkt het zelfde op laptop Mint21 en Desktop Mint22 en op zowel LO Draw provider en Flatpak versie. Niet ideaal maar ik kan weer verder.