Kan ik de pagina met eindnoten ook verplaatsen? Hoe?

In mijn boek, dat 72 pagina’s telt, zijn ‘per ongeluk’ de ‘eindnoten’ op pagina 71 terechtgekomen. Dat is op de laatste pagina voor de omslag aan de achterkant. Dat is niet fraai om te zien. Deze eindnoten moeten verschijnen op pagina 69. Kan ik de eindnoten gemakkelijk verplaatsen? Hoe doe ik dat? Of moet ik de eindnoten opnieuw invoeren? Ze moeten dus specifiek op pagina 69 verschijnen.

Wat ook mag: lege pagina’s invoegen na de eindnoten. Dit lukt niet. Wanneer ik op CTRL + ENTER klik onderaan de pagina met eindnoten, verdwijnt de laatste (achterflap) pagina. Wat gaat hier fout?

Dank voor uw tijd en aandacht.

Dat kan alleen met secties. Voeg op de laatste bladzijde vóór de noten nog een pagina toe. Selecteer dan alle tekst behalve die pagina. Kies Invoegen - Sectie. De hele tekst staat nu in een sectie. Nu is er bij (uit mijn hoofd) Extra - Voetnoten/Eindnoten een item Opties, en daar kun je instellen om de eindnoten aan het eind van de sectie te zetten. Als het venster Sectie nog open is, selecteer dan de tab Voetnoten/Eindnoten. Open anders de navigator (F5), rechtsklik op de sectie, kies Bewerken, klik op Opties onderaan, dan de tab Voetnoten/eindnoten, zet een vinkje bij Eindnoten aan het eind van hoofdstuk verzamelen (o.i.d.), dan OK. Om de een of andere reden komen de eindnoten bij mij in een proefdocument dan niet op een aparte bladzijde te staan.

Dag Floris_v.

Ik heb een pagina toegevoegd voor de laatste bladzijde met eindnoten. Vervolgens alle tekst daarvoor geselecteerd en dan: Invoegen - Sectie uitgevoerd. Dan zou je denken dat de tekst nu in een sectie staat. Bij Extra - Voetnoten/Eindnoten is er geen item Opties bijgekomen waar ik kan instellen om de eindnoten aan het einde van de sectie te zetten. Zie schermafdruk. Ik werk met LibreOffice Writer onder Windows 10.
eindnoten

Mijn geheugen werkte niet helemaal goed, zie gewijzigde tekst.

1 Like