Kan je hoofdtekst dynamisch laten wisselen?

Dag allen, kan ik de hoofdtekst laten wisselen per hoofdstuk, zonder dat ik voor elk hoofdstuk een aparte paginastijl moet maken?
‘Running headers’ heet dat in het Engels en LaTeX doet het bijna vanzelf: rechts bovenin komt de naam van het huidige hoofdstuk met paginanummer, links bovenin de naam van het boek met paginanummer (bijvoorbeeld).

Een soortgelijke vraag hier leverde geen bruikbaar antwoord op.

Het verbaast me erg dat hier in LO geen standaard oplossing voor is.

Dank!

Je bereikt dat met velden.

Ga met de cursor in de kopregel naar Invoegen - Veld - Meer velden.... Kies dan de tab Document, selecteer Hoofdstuk, dan kun je in het vak rechts hoofdstuknaam (titel), -nummer en beide kiezen.

Dat werkt trouwens alleen als je alineaopmaakprofielen werkt, hoofdstuktitels opmaakt als Kop 1 en bij Extra - Hoofdstuknummering bij Niveau 1 het alinea-opmaakprofiel Kop 1 instelt.

Als je echt steeds verschillende kopteksten wil, kan dit volgend mij alleen met verschillende pagina-opmaakprofielen, Je kunt wel linker en rechterpagina’s verschillende kopteksten geven. Je kiest in het dialoogvenster Pagina-opmaakprofiel op het tabblad Pagina dan bij Pagina-opmaak voor Gespiegeld. Op het tabblad Koptekst zet je dan de optie Dezelfde inhoud voor linker en rechterpagina’s uit.