Laatste versie handboek Base guide

Op dit moment is de laatste versie 6.4. Is het bekend wanneer versie 7.0 van het handboek uitkomt. Met name in Forms zijn wijzigingen aangebracht.

Dat moet je niet vragen aan gebruikers van dit pakket, de voornaamste bezoekers van de Ask site, maar aan de schrijvers van de documentatie. Je kunt je voorlopig waarschijnlijk het beste behelpen met de Release notes.

De Base Guide 6.4 is de Engelstalige versie. Deze is niet in het Nederlands vertaald, omdat Base specifieke kennis en affiniteit vraagt. Daar heeft het Nederlandse vertaalteam er geen van. Ook in het Engelse en Duitse team, die de handleidingen maken, is dit schaars. Ik heb nog geen ontwikkelingen op dat gebied gezien en heb daarom ook helaas geen idee wanneer er een nieuwe versie van uit zal komen. @Floris. Je kunt hier alles vragen hoor. Ook leden van het vertaalteam (waaronder ik) kijken hier mee.

Ik kan je de Duitstalige 7.0 handleiding aanbevelen. Voor de Engelstalige 7.0 heeft men een nieuwe opzet gemaakt echter is men nog niet begonnen met schrijven. Indien je de Duitse taal machtig bent en veel tijd over hebt, dan ben je van harte welkom om te helpen met de vertaling. De voorbeeld databases die in de handleiding voorkomen moeten ook vertaald worden, dat is een pittige klus.