Libre office 7.3.2

Ik heb libre office 7.3.2.2 gedownload. In eerdere versies kon ik de daarin opgeslagen documenten wijzigen en opslaan. Nu gaat dat niet. Ik lees dan dat dat komt door een schrijffout maar welke kan ik niet vinden en hoe te herstellen kan ik niet vinden. Een nieuw document opslaan kan ik ook niet want dan lees ik dat het bestand niet kan worden gevonden. Ook geeft Windows Defender steeds aan nadat ik een wijziging probeer aan te brengen dat wijzigingen niet zijn toegestaan en worden geblokkeerd. Ik weet niet hoe ik dan verder moet. Ik heb libre office al eens verwijderd en opnieuw gedownload maar helaas dat geeft geen soelaas.

Blijkbaar vertrouwt Windows Defender versie 7.3.2.2 niet. Je zult dan Defender moeten openen en LibreOffice moeten markeren als vertrouwd programma en dat rechten geven om bestanden te openen en op te slaan. Terzijde: opnieuw installeren van LibreOffice bij problemen helpt bijna nooit. In de meeste gevallen moet je het gebruikersprofiel resetten, en in dit geval ligt het probleem waarschijnlijk helemaal buiten LibreOffice.

Dag Floris, Dank voor je reactie. Kun mij ook de route aangeven hoe ik dat in Defender doe.
Hans Kinnegim.

Verzonden vanaf mijn Galaxy

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Helaas niet. Ik heb alleen Linux, Mint en Ubuntu, en Windows heb ik al een paar jaar geleden vaarwel gezegd. Er is binnen Windows geloof ik nog een ander programma dat je computer beveiligt, misschien moet je daar zijn. Het ligt in elk geval niet aan LibreOffice.

Je kunt, zoal Floris al aangaf, eens een reset doen van je gebruikersprofiel. Grote kans dat dit het probleem oplost.