Libre office werkt niet

In april is mijn laptop opgeschoond. Van W10 nu W11. Sindsdien werk LO niet goed. Ik doe veel aan genealogie-onderzoek en voeg steeds nieuwe informatie aan document toe. Het document loopt steeds vast en krijg de melding ‘libreoffice werkt niet’. Ik moet dan document afsluiten, opnieuw opstarten, vervolgens na enkele minuten weer zelfde probleem. Ik had nieuwste versie erop gezet, later oudere versie. Steeds dit probleem. Met nieuw aangemaakte documenten hetzelfde probleem. Hoop dat iemand weet om dit op te lossen

Het zou best kunnen dat er een fout is in het gebruikers profiel. Soms is het nodig om dit te vervangen of op te schonen.
Het wordt beschreven in de link
Vernieuw het gebruikerprofiel

Beste medewerker
Ik heb LO gestart in veilige modus. Mijn gebruikersprofiel is niet beschadigd.
Ik heb nogmaals de nieuwste versie gedownload, maar blijf met hetzelfde probleem zitten.
Als ik in een document wat bijvoegd of verwijderd, krijg ik nog steeds de boodschap ‘LO werkt niet’
Wat voor suggesties kunt u mij aan de hand doen?ik het W11 op mijn laptop
Met vriendelijke groeten
Jacqueline Hendriks

Je zegt “mijn gebruikersprofiel is niet beschadigd”. Maar hoe weet je dit. Heb je hem ook daadwerkelijk gereset? Probeer dit anders toch maar even.

De personen die hier antwoord geven zijn ook gewone gebruikers. Ik heb ook niet zo direct een antwoord maar het lijkt er op dat LibreOffice in het algemeen wel werkt maar niet met het genealogie-document. Dat onderscheid is ook wel belangrijk om te weten want als het probleem alleen in het genealogie-document is dat hoeven we ons alleen daar op te richten.

Gezien het feit dat Windows is bijgewerkt is het mogelijk dat er ook extensies verdwenen zijn die wel noodzakelijk zijn.
Misschien kun je de problemen nog beter beschrijven want dan geven anderen ook mogelijk hun gedachten er over.

Heb je het zelfde bestand ook op een andere computer geprobeerd?

Er wordt ook vaak gesproken over het vastlopen van OpenOffice. Het is wel zo dat LibreOffice beter en sneller werkt maar het zou best kunnen dat het programma meer tijd nodig heeft. Waarom dat zou kunnen zijn daar kan ik ook niet over zeggen. Soms moest ik zelf een oude versie wel een uur laten werken voor dat ik een resultaat zag.