LibreOffice Draw gebruik van maatlijnen

Hallo, kan iemand bevestigen dat maatlijnen enke in laag “maatlijnen” kunnen toegevoegd worden ?
Ik heb nu een tekening afgewerkt met redelijk wat maatlijnen maar wil nu verschillende afdrukken maken waar ik kan selecteren welke lagen en bijhorende maatlijnen moeten afgedrukt worden … Het is mij niet duidelijk als dit kan … Enige noodoplossing die ik nu zie is voor het afdrukken in laag maatlijnen de maatlijnen die ik niet wil tonen verwijderen en dan opslaan in verschillende filenaam voor het printen. Bedankt voor alle hulp bij voorbaat. Dirk.

Eens proberen, en je zal vlug zien dat het kan.

Zie de handleiding voor Draw voor het gebruik van maatlijnen: Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project

Bedankt voor input maar helaas vind ik nog steeds wat ik zoek … er staat duidelijk te lezen … Wanneer
maatlijnen worden gemaakt, worden deze automatisch op de laag Maatlijnen geplaatst … dus mijn vraag blijft hoe men er dan kan in slagen om bij het uitprinten van bvb één laag enkel de maatlijnen te printen die van toepassing zijn op die laag ? Met dank bij voorbaat.
Dirk.

Je hebt het duidelijk nog steeds niet geprobeerd. Maatlijnen kan je, zoals elk ander object, op eender welke laag plaatsen.