Macro's gekoppeld aan formulierbesturingselementen

probleem bij Libreoffice Calc versie 24.8 nederlandstalig Macro’s en formulierbesturingselementen.

Calc document met 7 werkbladen. in werkblad 3 voer ik een macro in met de functie ‘macro opnemen’, deze macro wordt weggeschreven in macro editor onder macrobibliotheek binnen het document, onder een label met naam ‘knopNAAMWERKBLAD3’. Er wordt een knop gemaakt in werkblad 3 en in ‘eigenschappen van besturingselementen’ onder ‘gebeurtenissen / actie uitvoeren’ wordt de macro gekoppeld aan de knop. na een test doet de macro wat hij moet doen. So far, so good.

Echter, ik neem opnieuw een macro op in werkblad 4. test die via de macro-editor met succes. maak een knop in werkblad 4 koppel de macro zoals hierboven aan een knop genaamd knopWERKBLAD4. En nu komt het: wanneer ik nu opnieuw in werkblad3 mijn knop aanvuur, voert deze knop de instructies uit van de macro gecreëerd in werkblad 4 met de gegevens van werkblad 4…

Wat loopt hier fout ? Heeft het iets te maken met het type gebeurtenis onder de ‘eigenschappen van besturingselementen’ ???

of nog even anders gesteld:

wanneer een knop in een bepaald werkblad gekoppeld wordt aan een nieuwe macro nemen blijkbaar alle knoppen van alle werkbladen de laatstgemaakte koppeling van een macro over en voeren de gegevens van het andere werkblad in. Nochtans, wanneer men dan de koppeling aan de knop in het werkblad bekijkt staat deze koppeling wel nog steeds aan de macro die gemaakt is in het eigen werkblad… toch voert de knop de macro van een ander werkblad uit… Que pasa ?

Hi PKG,

thanks for your reaction. I however dont understand. Are you transfering my item to the English community to get an answer ? I also put the topic on the english community. Are you a responsable person for the website and didnt you like me/isnt it allowed to enter a topic on both dutch and english community ?
Thank you PKG.

Maar om dubbele antwoorden te voorkomen, moeten de twee vragen aan elkaar worden gekoppeld

mijn excuses, PKG. Ik ben nieuw op deze site. Zal mijn best doen om het in de toekomst zo te doen. Dankjewel.