Nieuwe tekst in Nederlands document wordt gezien als Engels

Ik probeer een tekst in het Nederlands te schrijven. Ik heb mijn document ingesteld voor Nederlands via Tools → Options → Languages → Default Languages for Documents. Dit werkt voor de tekst die al bestaat in mijn document, maar zodra ik nieuwe tekst toevoeg wordt deze behandeld als Engelse tekst. Dat betekent dat ik de taal opnieuw moet instellen elke keer als ik iets nieuws typ.

Ik wil graag dat de tekst automatisch wordt gezien als Nederlands.

De instelling bij Default Languages for Documents werkt alleen voor nieuwe documenten, gemaakt nadat je die instelling hebt veranderd.
In plaats van steeds de hele tekst te selecteren en dan de taal in te stellen (directe opmaak genoemd) kun je beter de taal instellen in het alinea-opmaakprofiel Standaard, op de tab Lettertype.

Ik heb het even uitgeprobeerd en bij mij gaat dit goed. Maar ik heb ook de gebruikersinterface op Nederlands staan. Bij jou is dat zo te zien Engels. Is daar een bepaalde reden voor? Je kunt het volgende eens proberen. Ga naar Extra > Taal > Voor gehele tekst en dat op Nederlands te zetten. Of je kunt je gebruikersprofiel eens resetten. Of anders de gebruikersinterface op Nederlands zetten. Wellicht helpt één van deze handelingen.

Op dit moment werkt het zoals verwacht, terwijl ik eigenlijk niets heb veranderd. Ik heb mijn document niet eens gesloten in de tussentijd. Het lijkt er op dat ik tegen een obscuur bugje ben aangelopen of iets dergelijks.