Opslaan als van document?

URGENT

Even iets anders: ik heb een .odt bestand bestand (brief), maar kan deze niet opslaan als (Word) bestand! (er zitten vierkantjes op de hoeken?)

Hoe kan dit wel?

Meer informatie graag. Je kunt altijd opslaan als Wordbestand (al raden we dat af), maar er kan door conversie van alles misgaan. Wat voor foutmelding krijg je?

Vraag is opgelost!

Graag vertellen wat de oplossing is. Andere mensen met dezelfde vraag die hier komen zoeken, hebben er dan ook wat aan.

Extra > aanpassen > aanvinken opslaan als (niet vergeten daarna opnieuw op te starten!)

Om mijn ‘oude’ opmaak te wijzigen is het dan handig om gebruik te maken van de optie ‘opmaakprofiel controleren’?

Hoe bewaar je een opmaakprofiel (ik ben ze steeds kwijt)?

Een opmaakprofiel hoort bij een document. Een document wordt met een sjabloon gemaakt. As je een nieuw document maakt gebruik je een ‘vers’ sjabloon, waar je nieuwe opmaakprofielen dus niet in staan. Als je de opmaakprofielen wilt bewaren zul je het document waar ze in staan als sjabloon moeten opslaan. Daarna kun je dit sjabloon gebruiken om een document mee te maken en heb je de opmaakprofielen weer. Als je de nieuwe opmaakprofielen in het vervolg altijd voor nieuwe documenten wilt gebruiken kun je het nieuwe sjabloon als standaard instellen. Ennuh… dit staat allemaal in de documentatie.

1 Like

Dag Kees538,

Waar in de documentatie?

(ik ben het nog niet tegengekomen-ik ben op blz. 30 v/d 35)

Luchador

The Document Foundation Nextcloud, blz 15. Je kunt gewoon de zoekfunctie gebruiken om een trefwoord zoals standaard te vinden.

Ok, bedankt!

Luchador

(ik had niet de goede documentatie!)

Wat is nu het verschil tussen een pagina-opmaakprofiel en een sjabloon?

Is een pagina-opmaakprofiel voor 1 pagina en een sjabloon voor meerdere pagina’s?

Wordt ook ergens aangegeven dat het een sjabloon is en de naam van deze?

Als je een niew opmaakprofiel maakt, komt dit dan onderaan bij de lijst opmaakprofielen te staan?

Een sjabloon is een bestand/document, met eventueel wat standaardtekst, zoals in een brief. Als je een document maakt op basis van dat sjabloon, krijg je alle opmaakprofielen in dat sjabloonbestand en de standaardtekst. Een opmaakprofiel is gewoon een verzameling opmaakelementen.

Ok, bedankt!

Luchador

Opmaakprofielen worden alfabetisch gesorteerd. Dus als je een nieuwe maakt komt die op de alfabetische plek te staan.

De sjablonen vind je terug in het dialoogvenster Sjablonen. Bestand > Sjablonen > Sjablonen beheren.

Dag Kees538,

Maar mijn opmaakprofiel (Gedicht) staat wel degenlijk onderaan!

Luchador

Waarvoor gebruik je de optie ‘wijzigingen beheren’?