Pagina's <spiegelen> of niet?

Voor een geniete brochure van 16 pagina’s staan de pagina lay-out instellingen op:
gespiegeld. Zie: optie Opmaak → Pagina → Lay-out instellingen.

Ik hou nu een binnen- en buitenmarge aan van allebei 15 mm, een bovenmarge van 20 mm en een ondermarge van 17,50 mm. Zie ook de schermafdruk hieronder.

Wat nu als ik aan de binnen- en de buitenkant van de brochure evenveel marge wil gebruiken en ik heb te maken met een afloop van 3 mm, moet ik deze dan optellen aan de buitenzijde?

En wat is het verschil tussen → pagina-opmaak gespiegeld → rechts en links → alleen rechts en tot slot → alleen links?

Er is hier reeds eerder een vraag over gesteld, maar het verschil tussen marges gespiegeld en rechts en links is mij niet duidelijk genoeg. Dus hoe krijg ik gelijke marges voor zowel de binnen- als de buitenzijde?

Je ziet het verschil tussen die twee instellingen alleen als de linkermarge en rechtermarge niet even breed zijn. Bij boeken zie je meestal dat de marge aan de binnenkant smaller is dan die aan de buitenkant. En omdat mensen van symmetrie houden, zijn de marges dan gespiegeld. Als je de boel print zodat jij of iemand anders er later in de kantlijn aantekeningen in kan schrijven, en je wil dat altijd in de linkermarge doen, dan hou je dezelfde marges aan voor linker- en rechterpagina’s.
De extra ruimte voor nietjes moet denk ik aan de binnenkant komen, het lijkt me dan wel logisch om Gespiegeld als instelling te kiezen.