Plug-in installeren

Helaas kan ik in de door mij gekochte boeken over Libre Office niets vinden hoe ik een plug-in kan installeren in Libre Office. In een Duis blad kwam ik een mooie beschrijving tegen die Altsearch heet. Ik heb deze plug-in inderdaad gevonden: https://extensions.libreoffice.org/extensions/alternative-dialog-find-replace-for-writer
Nu staat er in het Engels naast hoe ik deze moet installeren. Helaas wordt ik daar niets wijzer van (mijn Engels is niet zo goed, sorry). Kan iemand mij uitleggen (stap-voor-stap graag) hoe ik dit moet doen in de Nederlandstalige versie van Libre Office? Alvast mijn dank hier voor.

Dit staat in hoofdstuk 14, LibreOffice aanpassen, van de Basishandleiding voor LibreOffice.
Hieronder de tekst die hierover (extensies) gaat.
De handleidingen vind je op: https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/

Extensies installeren
Extensies kunnen op één van de volgende manieren geïnstalleerd worden:
• Rechtstreeks vanuit het *.oxt-bestand in uw bestandsverkenner: dubbelklik op het bestand.
• Vanuit uw webbrowser, als het kan worden geconfigureerd om dit bestandstype te openen via een hyperlink van een webpagina: selecteer de hyperlink en selecteer vervolgens om het bestand te openen.

Functies door middel van extensies toevoegen:
In beide gevallen verschijnt, nadat Extensiebeheer opent, een waarschuwingsvenster, om de installatie te bevestigen en dan door te gaan. Het bestand wordt als alleen gebruiker geïnstalleerd in een multigebruikersysteem.
Direct vanuit Extra > Extensiebeheer, als volgt:
Selecteer, in LibreOffice, Extra > Extensiebeheer op de Menubalk. De optie om de gebundelde extensie, die met LibreOffice zijn meegeleverd te zien, kan uitgezet worden om gemakkelijk de extensies te zien die door een gebruiker zijn toegevoegd.
Klik in het dialoogvenster Extensiebeheer op Toevoegen.
Een bestandsverkenner opent. Zoek en selecteer de extensie die u wilt installeren en klik op Openen.
Gebruikers met beheerdersrechten zullen een dialoogvenster te zien krijgen waar gekozen kan worden om de extensie
Voor alle gebruikers (gedeeld) of Alleen voor mij (gebruiker) geïnstalleerd moet worden. Gewone gebruikers zonder deze rechten kunnen alleen hun eigen (gebruiker)extensies installeren, verwijderen of aanpassen.
In alle gevallen kan tijdens het proces worden gevraagd om de licentievoorwaarden te accepteren. Als de installatie voltooid is, komt de extensie voor in de lijst in het dialoogvenster Extensiebeheer.

Helder. Heel fijn bedankt voor uw uitgebreide beantwoording. Hier kan ik wat mee.