In de onderstaande tabel staan links en rechts van de middelste kolom dubbele randen. Om dit zo in te voeren heb ik eerst in de tabel kolom 2 en 3 geselecteerd. Daarna heb ik via Tabel → Eigenschappen → Randen voor de rechter-rand de dubbel dunne lijn geselecteerd.
Op het scherm krijg ik het gewenste beeld. Maar wanneer ik op een laserprinter een afdruk maak, krijg ik een dikke (vette) lijn te zien.
Wat is de oorzaak van het verschil tussen beeld weergave en print? Hoe moet ik dit oplossen?
Ben
(Ik gebruik LibreOffice 7.0.3.1 op een Fedora laptop met Gnome als desktopmanager). De printer is een Brother.
De onderstaande pagina is gecopieerd uit het originele bestand.
De volgende pagina is aangemaakt door in een nieuw bestand eerst de tabel aan te maken (inclusief de randen) en vervolgens de teksten erin te copieren.
Bij de eerste poging om deze pagina op te slaan, crashte LibreOffice. Na herstel van het brondocument en het nieuwe bestand, kreeg ik deze foutmelding in LibreOffice writer:
Ontbrekende afbreekgegevens, geleieve het pakkat voor afbrekingen te installeren voor de locale "ja"
.
Opslaan van de nieuwe pagina lukte toen wel.
Op het scherm en als printvoorbeeld, ziet de tabel er goed uit. In de print ontbreekt de dubbele lijn nu helemaal.