regels die lege velden bevatten onderdrukken

Ik probeer al geruime tijd om bovenstaande functie te gebruiken bij mailmerge. Op de een of andere manier werkt het niet. Een poging gedaan met versie 5.3.6. en 5.4.1. Aangezien ik niets kan vinden over een bug probeer ik via deze weg duidelijkheid te krijgen. Ik maak gebruik van een calc adresbestand wat gefilterd wordt door Base d.m.v. Queries. Velden toevoegen etc. gaat goed, alleen bovengenoemde functie niet.

Dag Rob,

Kun je me een beetje verder op weg helpen?

Bedoel je in etiketten/met databasevelden, waarbij je met een veld de voorwaarde kunt invoegen dat het databaseveld niet leeg mag zijn?

Hou daarbij rekening dat zo’n veld geldt voor de hele alinea, en in het venster voor etiketten wordt een Enter een nieuwe regel, dus is het hele etiket één alinea (tenzij je dat later aanpast)?

En wat precies werkt er niet?
groet - Cor

De optie om de lege regels weg te laten werkt niet. Bij etiketten ben ik inderdaad tegen gekomen dat de optie alleen werkt met een gehele alinea. Maar toen ik de alinea’s veranderde in einde regel (shift/enter) werkte het ook niet. Belangrijkste voor dit moment is echter de NAW gegevens in standaardbrieven. Met LibreOffice 4.3 is het me wel eens gelukt. Het vreemde is dat de brief die ik daar mee aangemaakt heb het wel goed doet, maar de recent gemaakte brieven niet. Bedankt voor de reactie-Rob