Schakelen tussen tabel en formulier

Hoe kan ik in tabel-view voor een gekozen record overschakelen naar formulier-view?

Het zou kunnen dat LibreOffice-Base iets anders werkt dan je vorige programma. Probeer een formulier te maken als document wat twee formulieren heeft zoals Base het ook kan bedoelen. Dit kun je het best zien in de formulier-navigator. Het is belangrijk om de formulier-navigator goed te gebruiken bij het ontwerpen van je Formulier document. De formulier assistenten willen ook wel helpen bij het ontwerpen.

Ik weet niet veel van Base, maar volgens mij is er iets als een werkbalk Formulierontwerp. Hier kun je dacht ik de ontwerpmodus aan of uit zetten.

De eenvoudigste oplossing is misschien wel gewoon een formulier maken en met de werkbalk formuliernavigatie het gewenste record opzoeken. Dit opzoeken kan door gebruikt te maken van de verschillende filtermogelijkheden die die werkbalk geeft. De werkbalk formuliernavigatie is bijna altijd standaard aanwezig en bevindt zich onderaan het scherm.

Feitelijk is het mogelijk om elk formulier ook te gebruiken als een input voor een zoekformulier. Hiervoor is een knop: Op formulier gebaseerde filters. Dit werk alleen als de betreffende werkbalk zichtbaar is.