Titelpagina LibreOffice Writer; alleen de eerste pagina met een achtergrond kleur

Voor een boekje dat ik heb gemaakt in LibreOffice Writer, heb ik gekozen voor een groene achtergrondkleur op pagina nummer 1 (dit is de voorkant van het boekje). Nu vraag ik mij of ik de achterkant van dit boekje deze pagina een witte achtergrond kan geven?

Op de achterkant staat een foto van en informatie over de schrijver. De pagina’s zijn gespiegeld via - en .

Kan iemand mij vertellen hoe ik de voorkant van het boekje een kleur kan geven en de achterkant blanco (lees: wit) kan laten? Bij voorbaat dank.

Besturingssysteem: Windows 10; 64 bit.

Dus, eerste pagina met groen als achtergrondkleur en de rest zonder achtergrondkleur? Of ga je tweezijdig afdrukken en wil je op de keerzijde van het titelblad geen achtergrondkleur? Dan moet je waarschijnlijk dikker papier gebruiken omdat anders het groen gaat doorschemeren.

In beide gevallen moet je met twee paginastijlen werken. Druk op F11, klik dan op het vierde ikoontje van links, rechtsklikken op “Eerste pagina”, kies Bewerken, kies de tab Achtergrond, kleur instellen, klaar. “Eerste pagina” wisselt aan het eind van de pagina automatisch naar “Standaard”, waar je niets in hoeft te stellen.

Op precies dezelfde manier kun je bijvoorbeeld ook paginacijfers op de eerste pagina onderdrukken.

Als je iets anders bedoelde, kun je dat dan iets duidelijker beschrijven?

Bedankt floris_v voor deze oplossing! Dit is precies wat ik bedoelde.