Toevoegen van een opmaakprofiel aan een niveau in de inhoudsopgave

Dag,

Ik werk aan een document van >100 pagina’s, netjes opgebouwd uit 1 hoofd- en meerdere subdocumenten. Het hoofddocument bevat alleen maar de titelpagina en de inhoudsopgave.
De titel-pagina heeft geen paginanummer. En de inhoudsopgave heeft de Romeinse paginanummering (i, ii, …). De volgende sectie gebruikt gewone nummers (1,2,3…)

Na de inhoudsopgave komt het subdocument voor het voorwoord. Het eerste opmaakprofiel in dat document heet ‘Voorwoord’. Alle andere subdocumenten gebruiken de standaard kop-profielen.

Mijn 2 vragen hangen denk ik met elkaar samen en daarom stel ik ze hier allebei.

  • Het lukt mij niet om het Voorwoord in de inhoudsopgave te krijgen. Ik kan wel profiel ‘Voorwoord’ toekennen aan niveau 1, maar dan ziet ineens de hele inhoudsopgave er anders uit.
    Vraag: Hoe kan ik Niveau 1[Inhoudsopgave 1] uitbreiden naar [Inhoudsopgave 1, Voorwoord], zodanig dat profiel ‘Voorwoord’ op niveau 1 getoond wordt?
  • Het voorwoord begint nu op pagina 4. Het daaropvolgende subdocument heeft paginanummer 5.
    In de inhoudsopgave ontbreekt het voorwoord en het eerste subdocument, heeft daar paginanummer 4.
    Vraag: Verschuiven van de paginanummering van 4 naar 1 is geen probleem. Maar hoe zorg ik er dan voor dat het tweede subdocument in de inhoudsopgave netjes op pagina 2 begint?

Ben

Het invoegen van het voorwoord in de inhoudsopgave is gelukt. In een van de help-pagina’s kwam ik tegen dat je alinea-profielen toe kon voegen door Extra opmaakprofielen te selecteren in het gebied Maken uit. Na enig zoeken zag ik dit gebied op het eerste tabblad van het bewerken van een Inhoudsopgave.

Ik heb nu de volgende situatie.

  1. De Titelpagina heeft geen nummer
  2. De Inhoudsopgave heeft paginamummers i en ii
  3. Het subdocument Voorwoord begint met paginanummer 1
  4. Het eerste Item in de inhoudsopgave is Voorwoord. De paginanummering begint daar echter met 3.

Hoe kan de nummering in de Inhoudsopgave van de odt-versie aangepast worden?

Om het hele document te exporteren naar PDF kies ik ‘Direct exporteren als PDF’. In de inhoudsopgave van het PDF-bestand ontbreekt het item ‘Voorwoord’. Het eerste item in de inhoudsopgave correspondeert met de eerste Kop 1 in de subdocumenten. In de inhoudsopgave van de PDF-versie begint de nummering met 5 en niet zoals bedoeld met nummer 2.

  • Hoe kan ik de nummering in de PDF-versie aangepast worden?
  • Is het ontbreken van ‘Voorwoord’ in de PDF-inhoudsopgave een bug?

Ben