v6 start erg traag op

Ik ben op een snelle pc een tijd LO5.4.x blijven draaien, vanwege een issue met een achttal versies 5 daarvoor. Dat issue is voor mij opgelost in versie 5.4.x. Nu sinds enige tijd de sprong naar versie 6 gemaakt.

Versie 6 heeft het issue dat LibreOffice traag opstart. Het kan tot 12 seconden duren. Ook wanneer na het booten al een keer een document is geopend. Een volgende document openen gaat meestal (!) snel (tienden van een seconde). Dit gebeurt (vanzelfsprekend zou ik zeggen) ook als alle documenten gesloten zijn met Control+ W (of het kleine document-sluiten kruisje). Dan opent elk bestand binnen een paar tienden van een seconde.

Zoals gezegd, aan de hardware ligt het niet (snelle i7, 16GB, snelle SSD die goed is ingesteld etc.). De Windows (W7 Ultimate x64) installatie is ook vers, ben er net een week mee bezig.

Versie 5.4.x had dit niet. Het programma startte gewoon op binnen 2 a 3 seconden. Ik heb het geprobeerd met 6.0.2, 6.1.1 en met de 6.1.2 een paar weken terug.

Wat kan de oorzaak zijn? Het is geen enorm issue, maar er is iets niet zoals het moet. Is het een bug of een instelling?

dank voor het hier plaatsen van de vraag! Klinkt absoluut als een bug.
Maar ik zie niet zo’n bug in bugZilla

Zou je kunnen proberen of het sneller werkt met een schoon gebruikersprofiel:
https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile/nl

Het gaat om 2 machines met een verse installatie van Windows 7 Ultimate X64, en dus van LO. Er is niets aan het profiel veranderd, is dus default. Beiden hebben nu het trage opstarten van LO6.x.

Sorry voor de vertraging, ik kom soms niet voorbij de Captcha’s…

Naar van die Captcha’s … verkeerde taal… of??

Het zou fijn zijn als je een bugmelding kunt doen. Zie link in mijn ‘antwoord’. En kun je hier dan het bugnummer melden? Merci!

Kun je ook schrijven wat er staat bij:

Extra > Opties > LibreOffice algemeen> Weergave … Grafische weergave ?

Is de LibreOffice SnelStarten geladen? Deze kan je aanzetten via Extra - Opties - LibreOffice - Algemeen - LibreOffice laden tijdens systeemstart aan te vinken. Na herstarten van windows start LO sneller op.