Verberg regel als cell in regel een bepaalde waarde heeft

Wat ik wil is het volgende:
Als een cel een bepaalde waarde heeft (bv “n.v.t.”) wil ik dat als het bestand gesloten en weer geopend wordt de betreffende regel verborgen wordt (hide row). Kan dit, en hoe dan?

Ik denk dat dat met een macro kan en dan die macro laten uitvoeren als het bestand geopend wordt. Ik heb alleen te weinig kennis van macro’s om te weten hoe die macro er dan uit moet zien.

Zoals de vraag nu gesteld is kunnen we er weinig over zeggen. Maar naar mijn idee begint het oplossen van dit soort problemen met het verzamelen van de gewenste gegevens en zorgen dat ook de gewenste filter gegevens aangebracht worden. Ik heb het idee dat we niet te snel aan formules moeten denken en macro’s vaak helemaal moeten vermijden. Ik krijg steeds meer het idee dat er in Calc veel ingebouwde mogelijkheden zijn die goede oplossingen mogelijk maken alhoewel niet altijd automatisch.

Het feit dat ik het woord filter gebruik heb betekent al dat ik meer denk aan een soort database dan aan een rekenblad. Ook wanneer de gegevens in een enkele tabel verzameld zijn kunnen we denken aan een database. Wanneer we verder willen gaan met het idee van een database kunnen we denken aan wat een databasebereik genoemd wordt.

We kunnen een databasebereik filteren op verschillende manieren op die manier worden alleen de gewenste gegevens getoond. Wanneer we ook willen bepalen of sommige kolommen al of niet getoond worden dan is dat ook wel mogelijk maar dat lijkt mij nu niet aan de orde.

Als je het over filters hebt kun je in Calc met een simpel filter ook rijen waar bepaalde gegevens in staan weglaten. Of met een draaitabel.

Dank voor de verbetering. Ik heb het woord rijen vervangen door kolommen.