Vertraging bij laden van bestanden in LO

Tot op heden heb ik geen problemen gehad met het werken van LO in Windows 11, maar nu op mijn nieuwe laptop doet zich een vreemd probleem voor. Als je bestanden file probeert te laden duurt dit erg lang. Ik heb alle instellingen in het optiemenu vergeleken met die van mijn vorige laptop maar daarin heb ik geen verschillen kunnen ontdekken. Ook de suggesties aanroepen van LO in de safemode en opnieuw aanmaken van mijn profiel leverde geen verbetering op. Wel gaf de optie LO opstarten bij starten Windows een kleine verbetering. Nu duurt alleen het laden van het eerste bestand nog heel lang. Alle volgende bestanden kennen geen vertraging meer. Het lijkt erop dat voor het laden van het eerste bestand nog een andere actie plaatsvindt. Het enige verschil dat ik bij beide laptops zie is dat op de nieuwste laptop BitLocker van Microsoft wordt gebruikt. Zou dat de vertraging veroorzaken en zoja, hoe is dit te verhelpen? Nog even wat gegevens Windows 11 22H2, LO 7.5.( laatste versie), computers IdeaPad 5 en IdeaPad 5 Pro beide met AMD processor.

Ik lees op het internet dat de versleuteling van BitLocker inderdaad voor wat vertraging kan zorgen. En dat vooral tijdens de eerste keer. Kun je BitLocker ook uitschakelen om dit te testen?

Ik heb nu Bitlocker uitgeschakeld, dit lheeft het probleem niet verholpen. Dus lijkt toch niet aan BitLocker te liggen. Verder testen leverde op dat andere software geen last heeft van deze vertraging en het laden van bestanden met Microsoft Office extensies in LO gaat ook zonder vertraging. Dit zou erop kunnen wijzen dat het probleem bij Libre Office zit.

Geeft de inhoud van de dumpfile nog extra info?

Inhoud van dump.ini:
ProductName=LibreOffice
Version=7.5.3.2
BuildID=9f56dff12ba03b9acd7730a5a481eea045e468f3
URL=https://crashreport.libreoffice.org/submit/
UseSkia=true
Language=nl-NL
CPUModelName=AMD Ryzen 7 5800H with Radeon Graphics
CPUFlags=sse3 pclmulqdq monitor ssse3 fma cpmxch16b sse41 sse42 movbe popcnt aes xsave osxsave avx f16c rdrand msr cx8 sep cmov clfsh mmx fxsr sse sse2 ht fsgsbase bmi1 avx2 bmi2 erms invpcid rdseed adx sha lahf abm sse4a syscall mmxext rdtscp
MemoryTotal=14528572 kB

In de versie 7.6.2.1 is het probleem opgelost. Het werd veroorzaakt doordat er verbinding met de printer werd gezocht, als deze niet aan stond bleef het programma de verbinding zoeken. Nu komt er een mededeling dat er geen printer actief is en kan deze actie gestopt worden. Oplossing is dus versie 7.6.2.1 installeren.