Verwijderen van een oudere LibreOffice van een Ubuntu computer

Op mijn Ubuntu 20.04 LTS computer heb ik nu twee versies van LibreOffice nl.: 6.4 en 7.2.
7.2 heb ik geïnstalleerd d.m.v. het Terminal commando ‘sudo snap install libreoffice’, nu, ruim een week later ben ik tevreden met deze laatste versie, maar ik zie dat versie 6.4 ook nog op de computer staat én ook nog kan opgestart worden.
Mijn vraag: hoe verwijder ik een oudere versie van LibreOffice van Ubuntu 20.04 LTS?

Dat hangt ervan af hoe het geïnstalleerd is. Als het gedaan is met de bibliotheek (Ubuntu Software), dan kun je het daar verwijderen.
EDIT]Schermafdruk van 2021-10-15 10-46-14
App met dit icoontje dus.[/EDIT]
Anders moet je weer de terminal gebruiken. Log dan in elk geval in als administrator, want je moet dan een administrator-wachtwoord invoeren om de actie te laten doorgaan.
Gebruik dan het commando sudo apt remove.
Typ “sudo apt remove libreoffice” en druk twee keer op Tab, je krijgt dan een lijst met alle met apt geïnstalleerde apps waarvan de naam begint met libreoffice. Ik heb zelf net LibreOffice 7.1 op die manier verwijderd met het commando “sudo apt remove libreoffice7.1*”. Daarna dus wachtwoord invoeren, tijdje wachten tot Linux alle te verwijderen onderdelen heeft gevonden en dan op J drukken om verwijderen te bevestigen.

Hoezo, … bibliotheek (Ubuntu Software)?


Ik zie alleen ‘Te downloaden …’ en ‘Te installeren …’. Géén mogelijkheid om iets te verwijderen.
Ik denk dat ik het ga proberen met de Terminal.

Zie bewerkt antwoord.

Zie bewerkt antwoord? Waar is dat ergens?

Bril poetsen misschien? Kijk naar het toegevoegde plaatje.

Ach zo, is dit de manier om te communiceren? U past uw oorspronkelijk antwoord even aan. Je zorgt er dan eigenlijk voor dat mijn antwoord op dat van u onzinnig wordt.
En eigelijk ben ik er nog niets mee, want dat icoontje is helemaal niet te vinden op mijn systeem. Ik heb een Ubuntu 20.04 LTS computer, gekocht bij Ubuntushop én ik heb toen gevraagd om die Ubuntu er te laten uitzien als Macintosh. Ik denk dat jij de gewone Ubuntu heeft.

Nee, dit is de manier om ervoor te zorgen dat een latere lezer met dezelfde vraag niet de hele discussie hoeft door te worstelen om het antwoord te vinden.
Uw manier van reageren vind ik nogal, wat zal ik zeggen, onvriendelijk, om niet te zeggen hatelijk. Doe dat een paar keer, dan krijgt u nooit meer een antwoord.

Uw opmerking “Bril poetsen misschien?” was dan wél vriendelijk ?? Goed bezig.

Geachte floris_v,

Via Ubuntushop waar ik de computer heb gekocht heb ik nu een oplossing gevonden: Eerst ‘Synaptic’ installeren (met sudo apt install synaptic) als dat nog niet mocht gebeurt zijn, dan synaptic openen, zoeken naar libreoffice (kijk uit naar de juiste versie), er rechts op klikken om te ‘Markeren voor volledige verwijdering’, dan verwijderen door op ‘toepassen’ te klikken.
Dat was alles.
Mvg,
Alexander