Voorbeelden van opmaakprofielen .....?

Zijn er ook voorbeelden van opmaakprofielen in het Nederlands?

Bedoel je sjablonen/templates? Ik weet niet of er Nederlandstalige sjablonen beschikbaar zijn om te downloaden. Maar dat maakt ook niet veel uit. Een sjabloon is een verzameling opmaakprofielen die je vaak wil gebruiken, bijvoorbeeld in brieven of artikelen. Voorlopig hoef je je daar niet druk over te maken.

Als je Writer start, begin je altijd in een blanco document gebaseerd op het standaard sjabloon.

De opmaakprofielen staan op de Zijbalk. Als de gebruikersinterface op Nederlands staat, zijn deze ook in het Nederlands. Als je onderin het venster ‘Voorbeelden tonen’ aanvinkt, tonen (vooral de tekenopmaakprofielen) het voorbeeld ervan.

Hartelijk dank!

(wat moet ik aanklikken om ‘Voorbeelden tonen’ te krijgen? Opmaak?)

Wat is het verschil tussen een opmaakprofiel en een sjabloon?

Ik heb de zijbalk. Ik heb ‘voorbeelden tonen’ aangevinkt. Maar waar zijn deze voorbeelden?

Een sjabloon is een verzameling van opmaakprofielen. Alle opmaakprofielen die je in de Zijbalk ziet horen tot de sjabloon die je op dat moment gebruikt.

De namen van de opmaakprofielen op de Zijbalk zien er (waar mogelijk) uit, zoals de tekst er uit gaat zien als je dit opmaakprofiel gebruikt.

Hi Kees,

Ok, bedankt!

Gr,

Luchador