Werkblad in obs start heel traag op in versie 7.3.7.2 (x64)

Werkblad opgeslagen in extensie .ods start bij openen heel traag op.
Hetzelfde werkblad opgeslagen in Microsoft extensie .xlsx opent direct in LibreOffice.
Hoe kan dat???
mvg, kidmort

Beste kees538,
Het probleem ontstond onlangs na de update naar 7.4.3.2 (x64).
Ben daarna teruggegaan naar 7.3.7.2 (x64) en het probleem bleef.
Ik heb geen idee hoe dit kan ondanks volledige verwijdering en herstart systeem.
Ik ga er vanuit dat ik de enige ben met dit probleem. Dus ik hoop dat het zich vanzelf oplost (wishfull thinking)!
Mvg. kidmort

Het is bekend dat er in 7.3 traagheidsproblemen zaten. Dit zou in 7.4 opgelost moeten zijn.

Je zou kunnen proberen je gebruikersprofiel te resetten.

Hoe doe je dat?
Bij voorbaat dank!
Mvg kidmort

Ga naar Help > Opnieuw opstarten in veilige modus. Kies daar voor Fabrieksinstellingen herstellen en Gehele profiel herstellen. Let wel, dat je dan eigen specifieke instellingen kwijt bent.

Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

Ik volg met belangstelling deze thread omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik heb de routine Help > Opnieuw opstarten in veilige modus > Fabrieksinstellingen herstellen > Gehele profiel herstellen, gevolgd en bij mij maakte (ook?) geen verschil (was/is ~3.5 sec). Mijn Calc (ex Excel) file is 962 kB groot en mijn versie van LO is 7.4. PC is HP Victus, W11.

M.i. is de file grootte niet exorbitant. Het probleem is niet de wereld maar als je aan het werken bent in je sheet en plotseling is alles “frozen” voor 3.5 seconden en dat elke 10 minuten (ingestelde autosafe tijd) gaat de lol er snel af…

Dus ook mijn vraag: wat kan dat nou zijn en vooral, hoe op te lossen?
Groet, Joop