Werkblad toont ineens alle notities wolkjes, maar zonder de tekst!

Die tekstjes zijn voor mij heel belangrijk,
want ze vertellen me waar ik de getallen vond en waarom ik ze gekozen heb.

Toen ik het zag, heb ik ook een eerdere versie van een maand geleden geopend,
maar die liet nu precies hetzelfde vreemde beeld zien.

Al heel lang, jaren, heb ik iets wat erop lijkt misschien.
Als in een document via ‘cellen opmaken’ de ‘automatische tekstomloop’ uit zet en het bestand opsla,
Staat bij opnieuw openen toch de ‘automatische tekstomloop’ weer aan.

Alvast veel dank,
Piet

Ps Ik heb er ook een foto van gemaakt, maar weet niet hoe die hier neer te zetten.

Voorlopig heb ik geen idee wat dit veroorzaakt kan hebben maar ik ga er van uit dat je een update van LibreOffice gedaan hebt. Dit kan als bijeffect mogelijk dit veroorzaakt hebben. Probeer het
Gebruikerprofiel te vernieuwen.

Dank,
Ik deed geen update recent, maar kan profiel vernieuwen natuurlijk wel proberen.
Of kent dat ook risico’s?

Ik ben iemand van de oude school en hernoem meestal de map en dan kan ik ook gemakkelijk weer terug. Dat past ook bij het feit dat ik ook liever met ApacheOffice werk dan met LibreOffice. Maar het is natuurlijke waar dat LibreOffice veel verbeteringen heeft aangebracht. Een van de verbetering is dat je gemakkelijk even kunt testen met een nieuw gebruikers profiel. Maar ook dat moet je wel leren dus even snel de map hernoemen kan in het begin geen kwaad want er is een kans dat je de map van het gebruikersprofiel kwijt raak en dat is jammer wanneer daar kunnen belangrijke zaken in staan zoals macro’s en sjablonen(templates). Verder is er weinig risico. De volledige beschrijving staat in de link.

Hartstikke goed,
Ik ga het morgen proberen, als ik nog een beetje scherp ben.
Prettige avond,

Ik heb via de handleiding verschillende dingen geprobeerd,
ruim twee uur mee bezig geweest,
maar helaas geen verbetering.

Het lijkt me dat de fout dus niet in het gebruikersprofiel schuilt.

Heb je misschien andere suggesties,
of een idee voor een andere plek waar ik deze vraag kan stellen?
Op dit forum zijn verder geen reacties gekomen.
(Wat natuurlijk maakt dat ik de jouwe extra waardeer. :smiley:

  • Voorlopig heb ik geen oplossing. Voor wat oudere versies en ik denk hier bij 6.1 wordt aangeraden om OpenGL niet in te schakelen. Misschien is het mogelijk om de bestanden op een andere computer te proberen. Als het upload symbool is het misschien mogelijk om een bestand te uploaden.

  • Heb je het zelfde bestand uitgewisseld met anderen of zelf op een andere computer gebruikt? In versie 7.6 is er wat veranderd met betrekking tot notities.

  • Blijkbaar is het bewerken van het gebruikers profiel voor jou ook nieuw en dat maakt ook dat het vreemd aanvoelt.
    Als je de handmatige methode volgt dan moet er op een gegeven moment gevraagd worden naar je naam. Dat geeft ook een zekerheid dat het echt vernieuwd is. Bovendien heb je de oude map nog want die heeft een andere naam gekregen. Ik kijk zelf ook nog wel eens of er recente datums staan in het gebruikers profiel. Dat is nodig om dat er soms ook oude niet gebruikte profielen op de harde schijf staan.

Zijn de notities nog wel in de navigator te lezen?

Dat was een goede suggestie.
Er staan enkele regels in de navigator, dan 20-30 regels wit,
dan weer enkele regels.

Mijn conclusie is dat ik niet verder hoef te zoeken om het hersteld te krijgen.
Ik heb wel een versie van twee jaar terug gevonden, die kan me nog een beetje helpen.

Deze week heb ik nogal wat werk, volgende week ga ik ermee verder.
Alvast enorm bedankt. :grinning:

Dit lijkt mij dat het nu ook kan wijzen naar een idee wat de oorzaak is van het verdwijnen van de notities kan zijn. Ik begin zelf te denken dat het een gevolg kan zijn van kopieer acties.